diary of internship | tewas part 2

Friday 5 April 2019


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ 
In the name of Allah, the most Gracious, the most Merciful


Assalamualaikum, hello beautiful souls 🌻

Nampaknya harini incident air mata berulang lagi. Not the same error lah tapi I was caught by the same person, the scary bigboss. Huhu. Inj. Noradrenaline tak payah supply kalau bahagian floor stock. Hanya untuk patient basis sahaja. Jadi aku ni tersilap tulis patient basis and tak supply ubat tu sedangkan kat buku floor stock OT tulis inj. Adrenaline. Masalahnya benda tu boleh lepas kat first checker by ppf, which mean ppf tu pun tak check elok elok. Perasan pun sebab akak prp (pre-registered pharmacist) bagitahu, and bila aku nak betulkan dia kata tak payah sebab nanti tunggu bila last checker panggil. Aku cam hmm okay lah dah kalau dia kata gitu.

Sekali hamekkawwww bigboss yang jadi last checker untuk OT tu!! Dah la semalam kena marah dengan bigboss tu adoyai 😭 masa dia marah tengah hari tadi, dia pandang dengan expression Eyyy budak uitm ni lagi. Aku sedih sebab aku rasa aku bebal sangat macam mana boleh salah gitu. Dah tu bukan nama aku je yang kena, confirm confirm dia naikkan nama uitm tu sekali. Itu pun tadi dia bising dgn preceptor ipd kitorang (the one yang first checker bakul aku tu and boleh lepas, salah dia gak do), cakap Ish apalah boleh pulak dia tulis patient basis dekat inj. Adrenaline. Huwaaaa sedihnyaaa!!

Bengong betul aku eyyy benda kecik mcmtu boleh silap.

Dah tu pukul 12 tadi banjir lah ipd masa aku filling bin ward ICU untuk sorang patient. Dari nak buat lunch call harini, terus cancel. Ha tkde mood aku nak buat lunch call harini.

Sampai rumah apa lagi, aku sambung la nangis sampai sesak nafas. Sejam jugak lah aku nangis gitu ya Allah lama betul!! Aku nangis bukan sebab apa tau, aku rasa macam bebal sangat boleh buat salah macam tu (especially kena marah dengan bigboss) and rasa beban sangat sebab aku bawak nama uitm & rasa cam aku susahkan kawan aku yang lain kat sini.

Aku harap sangat minggu seterusnya (especially next week) aku dah tak buat silap macam ni. Walaupun orang kata kesilapan buat seseorang lebih matang & belajar lah apa la tapi dekat ipd, NO THANK YOU!!

Another 2 months to go, fighting dearself 💪🏻🙆🏻‍♀️

Till then xoxo

Comments

  1. Mcm mana kalau sbnrnya diorang saja nak test aida, nk tengok how aida face the problems and critisms from them :')

    ReplyDelete