diary of internship | Integrated Store

Saturday 20 April 2019


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ 
In the name of Allah, the most Gracious, the most Merciful



11 March - 22 March 2019 (this was supposed to be posted few weeks ago but nah I was too busy 🤪)

After 17 weeks attachment in out-patient pharmacy (dari sem 5 sampai sem 6), akhirnya aku berpindah ke unit yang lain. Nervous sikit lah sebab dah lama tak tengok dunia luar, belajar system baru etc. Kalau nak tahu, aku attached kat stor integrasi selama 2 minggu. First week aku attached kat stor alat perubatan dulu, second week baru masuk stor ubat- ubatan.

Aku paling suka gila masa dekat stor alat perubatan ni sebab tempat ber-aircond hehehe sejuk wey!!! Disebabkan dekat stor integrasi takde penolong pegawai farmasi (ppf), jadi memang takde lah skop kerja ppf dekat situ. Kalau pegawai farmasi ada lah tapi tu pun dekat office atas. Mostly stor integrasi diuruskan oleh pegawai tadbir dan penolong tadbir. Dekat stor alat ni lah aku dapat banyak berjalan-jalan around hospital. Hantar barang dekat klinik orthopedik, O&G, pembedahan, kanak kanak, wards, unit kawalan infeksi, tabung darah etc. Seronok sebab dapat ambil angin ehehehe 😎 lagipun first time wooo masuk kat semua klinik kat sini sebab yelah busy & mana boleh masuk sesuka hati tanpa urusan kalah sebelum ni. Selain tu kalau petang, kitorang akan duk mintak kat kak sham, encik harizan, encik safa dengan sha nak pergi hantar buku kewangan dengan surat-surat dekat pejabat pentadbiran. Almost everyday jugak lah kitorang pergi sana. Ada sekali tu aku nak masuk office hantar barang, pastu dapat cam kasut kat luar tu kasut crush (Fila) lol sekali masuk ha betul weh!!!! Masa tu aku dah la macam geram sikit kat dia & tengah dalam proses cuba untuk move on dan taknak suka huhu. Ada 2 hari berturut-turut kitorang tolong cik hamdan buat check & found untuk semua rak alat. Kena make sure jumlah alat atas rak (include dalam kotak) sama (tally) dengan bin card. Fuhhhh mencabar gila sebab kotak letak merata. Aku pun pening kekadang. Pergi fotostat invoice, rekod segala macam data and banyak sangat belajar benda baru. Aku happy!!! Alhamdulillah 🌻 selalu jugak aku jaga kaunter kat depan stor hahaha geng dengan cikdin sambil duduk kat kotak iv drip 😂 at first aku cuak gila nak angkat call kalau ada panggilan masuk tapi lepas sekali buat perhhhhhhh asyik duk nak angkat call aje kerjanya 🤪 acah receptionist gituwww

Stor alat perubatan

💛
Kaksham minta tolong recordkan data invoice dalam this book hehe I'm beyond happy 😊
Second week tu dah berpindah pergi stor ubat-ubatan pulak. Jadi lah anak didik encik amir 😅 apa yang best kat sini adalah ada tv!!! Dan encik amir akan pasang runningman & lagu kuat kuat every day hahaha best tau ❤ you guys will know how much he loves drama band - drama & ayda jebat - temberang 😂 duk ulang lagu tu je hari hari. Kat sini pun akan hantar barang dekat opd, ipd, tpn dengan cdr huhuhu nikmat gila dapat jenjalan.

Sepanjang attached kat stor ubat ni, apa yang aku buat adalah setiap pagi aku akan ambil temperature semua fridge yang ada kat situ.


Tekan maximum untuk baca max temperature, then tekan lagi maximum button untuk baca minimum temperature. Last sekali, tekan reset.

Baca kat sini ok

Fridge to store insulin and fridge items

Lepastu ada buat check & found (cf) jugak fuhhhhh rasa nak muntah asyik duk ulang buat benda ni 🤮 selain tu, susun ubat kat rak, dalam fridge tu ha memang benda biasa lah rasanya. Ada sekali tu encik amir minta tolong buat rak guna kotak untuk susun ice packs. Jadi dengan berkat kegigihan + glue gun + kotak + pen + marker + gunting + pen = maka terhasil lah rak ice packs ihiks 🌌 kitorang jugak masuk bilik DD (dangerous drugs) yang payah nak bukak lol 😂 kat situ tengok prp amir & sing yee susun ubat dd and record dalam bin card (clonazepam, morphine etc) since pegawai farmasi je yang boleh buat. Hari last kat stor ubat tu penat sikit sebab kena kombah (taktau macam ni ke eja) semua kertas kertas lama untuk recycle. Dalam stor tu ya Allah penuh gila kertas dari tahun bila entah!!!!!! Dengan habuknya pergh tebal gilosssss 😤 tapi okay lah kemas kemas sikit, berbakti untuk encik amir for the last time gitu hahah

This is how stor ubat-ubatan looks like

I really hate doing check and found tho!! but issokay lah, can still do it

Kena filter which paper to be recycled

Expired drugs

Inside the DD secret room

DD drugs
This is how kiddos play at the store 😂

Kat stor ni gak lah aku asyik duk timbang berat hari hari sebab ada penimbang gergasi huehue

Will miss this chubby doll tho

The note I left to cikdin


I really had so much fun there 💖 ya Allah rindunya kat cikdin nak duduk kat kaunter depan 😭😭😭😭 aku akan ingat kenangan kat sini sampai bila bila insyaAllah 😘

Till then xoxo

Comments