things that i'm proud of in 2018

Monday 31 December 2018

Salam.


2018 is a rollercoaster ride for me🎒, there are too much of ups and also downs. Despite, I survived another year Alhamdulillah πŸŽ†

Things that I'm proud of/happy with in 2018:

  1. I went to Wanna One World Tour in Kuala Lumpur!!!!! And it was the best moment and decision I've ever made πŸ’™ I got to see my idols and spent the entire 2 hours and a half with them :")
  2. I bought all Wanna One albums within 6 months luls hehehehehe 
  3. I'm the first person who arrived at the top of Bukit Pelarit, Perlis (the hardest track so far) πŸ§—‍♀️
  4. I managed to walk in heels for pre-graduation night after days of practice πŸ˜…
  5. Finished my last semester in bertam with so much struggles and tears phewww 
  6. There are so many people who celebrated my 20th birthday (tak sangka 😭) received lot of presents, duas and wishes, huhu thank you everyone 😘
  7. Jadi penolong ketua program untuk Pink Ribbon: A Promise of Hope πŸ’–
  8. I went to Penang Island with my ENT (entrepreneur subject) teammates straight after class untuk interview manager Kyochon πŸ— first time naik ferry and dapat makan ayam!!!
  9. First time aku nangis bila dengar lagu patriotik ya Allah sangat menyentuh perasaan weh ni semua sebab program Hegemony of the Superior kat Balik Pulau πŸ‡²πŸ‡Ύ
  10. Pegang cicak for the first time in my life omg!!!!! - HOTS program
  11. Koir atas pentas masa kat btn ya Allah malu gils tapi happy sebab dapat naik pentas hahaha - HOTS program
  12. I did well for projek ENT300 and both lecturers were impressed with our presentation Alhamdulillah 🌿
  13. I still go to surau kolej this semester 4 with nora & ati <3 - resolution accomplised!
  14. I watched movie with housemates masa kat kolej πŸ“Ί 
  15. Bersara dari jawatan Exco Keusahawanan dan Kerjaya with lot of memories I've created. Thank you Exco kelab lain, Nuel and Sophys fam sebab banyak gila tolong dari dulu πŸ™‡πŸ»‍♀️
  16. I went for one day trip to Penang Island with ati & mekti masa 1 week gap final omg best giler!!!! Naik public transport je and banyak gila benda kitorang buat lagi lagi pi ronda naik basikal taktau dah sampai mana πŸ˜‚
  17. I started my hospital training and I'm glad I get to learn so many things & have clearer visions on pharmacists' and pharmacist assistants' job scopes πŸ’Š
  18. I get to watch k-drama (s) again sebab masa praktikal tak payah study yezza πŸ•ΊπŸ» jimba teroks hahahaha
  19. I drank milk (chocolate flavor) - yey resolution accomplised! 😎
  20. I went to police station without my parents & settled everything on my own ya Allah segala kesusahan hanya Engkau yang tahu :")
  21. I made igshop accounts Alhamdulillah dan walaupun at first so many unexpected things happened (scams etc) sampai menangis nangis tapi now Alhamdulillah everything just fine 😊 yey dah 5 bulan πŸŽ‚
  22. Aku buat banyak gila syrups, creams and lotions masa attached kat galenikal πŸ€ͺ
  23. I started saving for real masa bulan 11 hehehe (tabung yang tak boleh bukak tu haha tabung yang yos bagi untuk short period punya simpanan jelah hahahaha)
  24. I went to surau at Taman Cecily with diba for our first time sepanjang 5 months duduk kat sini Alhamdulillah πŸ’œ
  25. I went swimming buat pertama kali this year dengan yat & nisa :") ingat dah tak reti tapi terel lagi cuma boleh berenang kat area air paras dada jelah hahahahahaha :b
  26. I exercised regularly yey takdelah everyday but 2 to 3 times a week moga kurus 😝 - another resolution accomplished!
  27. Tengok Munafik 2 and jerit macam nak terkeluar anak tekak hahaha (obviously not something I'm proud of tapi happy la kuikui)
  28. Bagi mama abah rasa bingsu tapi diorang kata tak sedap mana pun πŸ˜‘
  29. I spent money and time less on skincare and makeup
  30. I took courage to confess to someone just because I don't want to regret anything macam masa high school (?)
  31. Alhamdulillah Ar-Rahman dan Al-Waqiah baca hari hari tapi selalu skip Allahu πŸ˜₯ - resolution accomplished!
  32. Dapat duit jualan this semester around RM600 to RM700 well can't remember the exact amount (tak banyak sebab tak banyak program bukak untuk jualan)
  33. Puasa kat kolej for the second time and hari hari solat terawih Alhamdulillah 😚
  34. Ada kucing kucing untuk dibela luar rumah hahaha sebab kucing jiran asyik datang kat rumah sewa praktikal πŸ˜‚ #keinginanmasakecikaccomplished
  35. Dapat jumpa Yan, Dayah, Mira, Fatin and Nurin this year Alhamdulillah #vipgang
  36. Dapat jumpa manusia yang baik masa praktikal especially kak gee, kak bie, sir rangga, kak yuz, kak mina etc
  37. I changed my blog template design & I'm really proud of it :")
  38. Dapat key-in a patient's data kat bahagian labeller and print sendiri & dapat dispensed ubat kat 2 patients omg nebes gils!!!! - 31 December 2018; i end my year well Alhamdulillah

Things that I should have done better/regret in 2018:


  1. I couldn't go to Wanna One 1st Fanmeeting in Malaysia sebab ada paper pharmacology that day pastu jarak dari Penang to KL ambil masa 5 jam perjalanan (nangis atas katil sambil baca notes)
  2. Sophys fought a lot this year :((((
  3. I got emotional masa meeting Sophys kat bk dengan madam sampai nangis aih memalukan
  4. Aku banyak gossip pasal orang πŸ–€
  5. I spent too much money on something that I want instead of what I need
  6. I don't think I gave my all for this semester 4 final exams hm but the result is okay Alhamdulillah
  7. I only went to usrah once πŸ˜– teruknya aku apa yang busy sangat tah
  8. Tak dapat deanlist sem ni <\3
  9. Masih tidur lambat, dan pemalas
  10. I still couldn't go to Big Bad Wolf - same with last year 
  11. I couldn't go to any Wanna One cupsleeve event omg tolong la ada lagi event masa aku balik cuti sem 😭😭
  12. Aku memalukan diri sendiri dengan mintak no phone orang dan whatsapp dan confess (i should have realize yang crush is just a crush sebab aku suka kejap je ha biasa la Aida kan bukan suka orang betul betul pun, the last time aku suka lama gila kat orang was in high school for 4 years wow lama)
  13. I shouldn't have tell yat about something yang aku rasa nak kena rahsiakan sebab she can't keep a secret & she will ended up make fun of it yang buat aku rasa sedih/annoying/stress
  14. Aku pergi ikut cakap yat suruh balas whatsapp crush dia yang kononnya suka kat aku and I ended up tersuka sikit pastu yat sedih dan marah & sekarang aku tak suka dah orang tu
  15. Aku pergi percaya orang yang aku tak pernah berurusan pun and akhirnya kena scam πŸ™ƒ
  16. Housemates praktikal ter-divide jadi 2 gang huhu tapi luckily we are good friends tho 🀘🏻
  17. Aku kena marah masa attach kat Cytotoxic Drug Reconstitution unit untuk kesalahan yang orang lain buat :))
  18. Aku tak tunggu Nuel masa dia cramp kat Bukit Pelarit padahal nak naik tu dia asyik tanya aku kat mana sebab takut aku kena tinggal ☹ sampai sekarang aku menyesal
  19. Wanna One disbands, thank you for the precious 1.5 years 🌞

Many things happened in 2018; ups and downs of life. All the good and bad memories, nae maeum soge jeojang (saved into my heart πŸ’–)

Comments

  1. what a good memories.. mcm tu la life.. ada pahit dan manisnya.. semoga tahun 2019 dan seterusnya aida boleh hadapi dgn jayanya.. goodluck dear ������

    From Kak Bie ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah, thank you Kak Bie πŸ™†πŸ»‍♀️πŸ™†πŸ»‍♀️

      Delete