Allah bagi selipar baru

Sunday 17 March 2019

Salam.


Hehe this will be quick blogpost on what happened last night ✨

Okay semalam aku pergi pasar malam kat menara condong as usual lah kan, sarung tshirt dengan palazo hitam, tudung fancy sikit pakai yang bercorak (haha) dan pakai selipar biasa. Ha yelah, nak pergi pasar malam je pun kan 😅

Tengah syok beli itu beli ini tetiba selipar putus weh hahahaha aku ingat cabut sikit jelah jadi aku masukkan la balik. Ala yang selipar biasa kat tengah tu ada lubang tu!!! Selipar beli kat kedai rm2 tu ha harap korang boleh imagine la kan. Bila dah pasang, ingatkan helok la boleh jalan hm baru sedua tiga langkah cabut balik. Terpaksa la berkaki ayam sekejap huhu.

Nisa ni kreatif & husband material tau (hebat bertukang etc) dia ambik jarum pin tudung and cucuk bagi getah tu tak terkeluar. Tak dapat nak tunjuk sebab aku dah buang selipar tu 😂 unfortunately, selipar aku dah barai terok jadi buat macamtu pun wasn't a big help pun :(

Nampaknya nak taknak kena la keluar duit beli selipar. Kalau korang nak tahu, dari awal praktikal sampai la dah 7 bulan ni, aku asyik duk cakap/berhasrat nak beli selipar baru tapi takde apa pun jadi. Asyik duk cakap takde duit, takde duit. Sebabnya? Duit aku dah disalurkan ke tempat lain: makan, duit sewa, bil phone tertunggak and refund customer yang ada lagi sikit nak settlekan.

Tapi this is what came into my mind tau semalam;
Dah lama aku nak beli selipar baru sebenarnya. Hehe akhirnya Allah bagi jugak selipar baru walaupun dengan cara macam ni. Memula berat jugak hati nak hulurkan duit kat peniaga selipar. Tapi segala rezeki and duit yang aku ada sampai harini semua Allah yang bagi, insyaAllah ada rezeki lain akan datang aaminn.

Aaa benda ni rare tau aku fikir sebab last time aku selalu terima this kind of thing and selalu redha dengan apa jadi was years ago masa aku memula berhijrah. Dulu selalu rasa dekat sangat dengan Allah, like I felt really close to Allah and can felt He is infront of me tau!!!! MasyaAllah satu perasaan yang best and tenang aku rindu sangat 😭

Hiks tu jelah a short story for today 💖 till then xoxo 🙆🏻‍♀️

Comments