Karnival 1 Malaysia 2K17

Tuesday 26 September 2017

Salam.

Hi everyone 😀 I feel relieved a bit after done answering Quiz 1 PHD213 Microbiology paper this evening, and I only have one class tomorrow because lab sessions haven't start yet and Dr Lean wouldn't be coming to class. In other words, I am free for a day. I did ice cream delivery at 9.30 pm after isya' few hours ago from room to room each floor, woww Exco Keusahawanan sangat 💁

Before that, I am informing you that my mentee has contacted me already 2 days ago after maghrib. That evening, I accompanied Ati, Nora and Mekti to blok pentadbiran because they want to take out some cash. Lepastu  pergi lah kat padang ada orang main frisbee. Nampak macam best, so aku dengan Mekti pun try lah main baling-baling. Aku dah terel weh hahaha 😛 Sekali baru perasan rupanya sepatutnya-mentee-aku-yang-patut-contact-lebih-awal was there too. Tengah duduk-duduk tengok budak pro main kan, tetiba ada satu frisbee ni datang kat arah aku. Weh sumpah takut gilaaa aku menyorok belakang Mekti. Dia boleh gelakkan aku (walaupun kau jauh tapi aku nampak eh 😒) For some reasons, I wish this blog haven't discovered by anyone especially those who went to the same uni with me because I just want to tell everything here. Just like a diary. Although I know a senior and two of my housemates already know about the existence of my blogspot. Not sure if other uni-mates know about it. I'll just pretend they didn't know HAHAHAHA

Great view, great experience with great people 💖

After lot of meetings since the first day here regarding of Nuel and Shida's program, Alhamdulillah last Saturday, the event went well 🎇  My tasks were:

1) to find volunteers from seniors and juniors
2) manage the volunteers
3) buy decorations for dewan terbuka
4) decorate the hall

Other than that, I helped the others with wrapping the hampers, handling the games, giving out the food to volunteers and also cutting 900 coupons. Serious banyak gila weh padahal students kkat Bertam ni total ada dalam 800 orang je 😂 Nak ambil nama untuk sukarelawan tu kacang je ceh poyo. Tapi bila tetiba KP cakap nak cut dari 26 orang jadi 8 orang lelaki dan 8 orang perempuan, memang jenuh lah nak copy paste ayat minta maaf kat those yang nama tak terpilih. Lepas tu rasa serba salah (sorry aku lembut hati orangnya 😛)

Few days before the event, I went to shop for the decorations. I went to 3 different places on 3 different days. Sekarang naik prebet atau pergi mana-mana pun sumpah mahal. Banyak habis duit kat situ jelah. Rasa nak nangis sebab tengah nak simpan duit 😭 Tak ada lah beli banyak barang; 1 pack balloons, 4 pieces of standard size Jalur Gemilang, 6 pieces of Jalur Gemilang yang bertali, 1 pieces of tali and 1 pack of penyepit yang orang letak gambar polaroid tu.

Petang sebelum program pada hari Sabtu, around 5.00 petang kitorang semua dah turun pergi dewan terbuka untuk bersihkan, kemas dan hias tempat tu. Kitorang susun kerusi and meja, angkat whiteboard dari blok akademik (lelaki jelah, aku tolong tengok je) Seronok sebab lagi macam mengeratkan silaturrahim hehehe






The night before the program, aku, Nisa' dan Shida turun kat food court to meet with the sukarelawan and do a quick briefing. My mentee was there, tapi masa tu dia still tak contact aku and aku pun tak berapa pasti if he IS my mentee. After briefing tu, aku minta tolong diorang tiup belon hehehe dah kata sukarelawan kan, kena lah tolong. Jahat do aku membuli kanak-kanak innocent 😂😂 Dah tiup tu, kena ikat kat reben dan mana yang dah siap tu, aku suruh  few budak lelaki pasang kat dewan terbuka, incase diorang takut kan, Shida and Nisa' also were there at the dewan terbuka. Aku sorang jelah yang incharge untuk jaga budak-budak sukarelawan lain yang still bertungkus lumus siapkan ikat belon kat reben and untying the ribbons yang dah bersimpul. Sambil-sambil tu, aku berborak lah dengan diorang; both girls and boys. They are soooo nice and well-mannered duh. Senang je ajak berborak. Masa tu aku borak dengan semua budak perempuan including Edora, Amirah, Ezlyn etc and Zharif, Safdar, Furqon and Haziq. The other boys tak sempat cakap sebab diorang dah pergi dewan terbuka dulu. But I know all of them are nice as well. I still don't get why many seniors (batch aku lah) say the juniors are rude. Aku rasa okay je 😕




The day of the program tu, Alhamdulillah pagi tu cerah dan tak hujan seperti days before. Risau gila serious, sebab kitorang ada banyak buat outdoor games. Pukul 7 pagi dah kelam kabut pergi angkat hamper, panggil budak sukarelawan suruh cepat, susun kerusi for lecturers kat dewan terbuka, bagi penerangan kat sukarelawan macam mana nak buat court galah panjang and inform kat 3 orang wakil setiap booth to prepare and hias booth masing-masing. Bila program dah dilancarkan oleh Dr Mohd Izani Othman, games pun start! Like seriously, mula-mula flow program memang kabut. Dengan peserta anyam ketupat yang tak ada and rain suddenly came. Nasib baik sekejap je dalam 10 minutes macam tu.

After hujan, everything went great. Permainan galah panjang, lompat tali and paling best ialah tarik tali. Suara aku hilang banyak kat situ je kau tahu. Dengan lecaknya padang tu masyaAllah, tak boleh nak cakap. Bau padang tu serious busuk macam bau kerbau. Bukan aku cakap tau, tapi orang lain yang cakap.






Dba 💓

Majlis penutup was lit 🔥🔥

Sophys 17/18

Comments