diary of internship | week 5

Sunday 16 September 2018

Salam.


Total Parenteral Nutrition (TPN) unit week 1, checked 🌿 ya Allah macam mana aku nak hidup lagi 3 minggu kat TPN sedangkan week 1 yang 3 hari ni pun aku dah tak keruan. Dah lah TPN tu terceruk kat hujung yang takkan ada orang lalu lalang, dan there's nothing much that us, trainees/pharmacist assistants can do there. Most of the job is done by the pharmacists themselves.

Apa yang aku buat this week; checked all expiry dates for eye drops/ear drops, top-up barang yang kurang dalam preparation room, potong aluminium foil ikut size.


Weyyyy seriously aku bosan gils. Sumpah. Aku dah tidur 10 kali, dan terjaga 10 kali pun masih belum masuk waktu rehat lagi. Bayangkan lah. Oh myyyyy macam mana aku nak hidup ni ya tuhan 😟

Setiap kali kalau pharmacist suruh hantar barang ke apa, i'll be the one yang paling excited sebab nak keluar dari situ. Kebahagiaan yang tak terkata duh. Pergi hantar eye drops kat OPD lah, pergi inden barang kat CSSU lah. Lol.

And sampai satu masa yang aku bosan nak mati & ended up aku tanya pharmacist kat TPN boleh tak aku nak pergi OPD sebab nak jadi shopper. Nasib baik dia baik. Huhu. Aku bersyukur, at least dapat jumpa Sarah & ada banyak kerja yang boleh dibuat.

Ke aku yang rajin, luls. Tak kisah lah sebab aku bosan.

Ha, ada satu hari kat OPD yang aku berdiri betul-betul depan Mr Beh. Dia cakap bahasa cina dengan sambil tunjuk tangan kat aku. Aku cam Mr Beh mengumpat aku ke duh ish pastu dia pun cakap kat aku "saya cakap yang awak kata saya garang" lol aku pun angguk jelah sebab he is. Dia garang tapi disebabkan dia boleh jadi geng kpop aku, i'll let it slide.

Banyak kali attempt nak study muet kat TPN. Buku pun dah tersedia atas meja, tapi semangat masih kelaut. Tolong lah sedar diri t^t well, itu jelah rasanya aku buat so far, let's see apa akan jadi untuk minggu kedua kat TPN.

Till then, 💖.

Comments

  1. I tak tau your work scope but somehow I could relate sebab that was that I felt on the start of my internship.. Boring gila..xD

    ReplyDelete