malam terakhir

Sunday 29 November 2015

Salam.

Kurang dari 24 jam before aku officially finish high school wehuu is it a yay or nay? Pasal biology, aku tak nak pasrah dan reda tanpa sebarang usaha sebab rezeki tak jatuh dari langit bukan? Allah juga takkan bagi sesuatu kepada hambaNya sekiranya hambaNya tidak berusaha. Mungkin ada yang dah pasrah dan reda dengan biology tapi that's not mine. Orang cakap kalau kita berusaha, peluang untuk berjaya adalah 50%. Kalau tak pun, paling kurang 20% berjaya dalam tangan. Tapi kalau kita putus asa dan tak make an effort, peluang untuk berjaya 0%. Dan ayat cikgu Nazilah masih terngiang-ngiang dalam kepala aku. Cikgu Nazilah cakap kalau kita berputus asa bermaksud kita berputus asa dengan rahmat Allah. Sebabkan tu, setiap kali aku rasa nak putus asa, aku ingat balik semua ayat cikgu. Mama pun kata kalau dah usaha tapi tak berjaya takpe. Daripada tak buat apa apa. Lastly, to all science stream student, 화이팅 for our very last paperrrrr hihi cheers for our freedom! 

화이팅 : hwaiting (do your best/let's do it/goodluck)

Comments