i like it here

Wednesday 22 June 2016

Salam.

I can't denied how much I like this place, UiTM Pulau Pinang Kampus Bertam or Kolej Al-Zahrawi to be exact, for the calmness and safety that I feel with such amazing housemates that I never thought I could ever get. I am sooooo thankful!!!! With the chance that Allah has given to me to continue my studies, I really wanted to study so hard and excel in every test and exam. That's what I'm doing, something that I've been trying and struggling for the past few weeks I am here. Of course, I don't want to let my parents down....again, after not a really good result I got in SPM. Haha. Ini lah masanya untuk aku tebus balik. 

Kehidupan serba mewah yang aku nikmati selama aku kerja 5 bulan terpaksa aku tinggalkan walaupun tanpa rela hati. Shopping (baju, seluar, tudung, makeup, skincare products), makan (uncle jack, kfc, mcd and other fast food) yang selalunya aku beli twice/thrice a week, tengok tv sampai 2 3 pagi, main phone tiap masa and much more. Kenikmataan dan kesenangan itu terpaksa aku lepaskan buat sementara waktu, demi mengejar kesenangan masa hadapan. Dah boleh pasang lagu Terakhir dah ni. Ewah ayat aku ni agak agak boleh dapat A+ kot. Tapi betul lah apa yang aku cakap. Itu yang aku nak.

Langkah pertama aku masuk UiTM, memang aku dah tetapkan niat untuk belajar SAHAJA. Tiada niat lain seperti usha budak lelaki atau cari boyfriend atau jadi tulang rusuk kiri kepada mana mana mahasiswa (euw). Bila dah tetapkan pendirian tambah lagi dengan jaga pandangan and ikhtilat, insyaAllah semua benda terjaga kot. Kena banyak doa supaya Allah tetapkan hati, jaga and lindungi kita dari maksiat. 

Ok tipu lah kalau takde siapa yang cuba dekat hahaha walaupun muka selekeh, tudung selebet semua (ni serious aku tak faham kenapa, rabun ke weh?) Tapi bila ada tu, tepis and tolak. Campak jelah diorang jauh jauh. Even takde lah jauh mana sebab campak mana pun, nampak jugak muka tu jugak kat kampus kan. Hehe. 선배님들 ada je yang good-looking (yang ni aku TERpandang masa ada meeting first masuk kampus dulu ok tolong baca ter tu 24 kali ek) tapi lepastu jangan lah dok simpan, layan perasaan tu sangat. Ke laut jadinya nanti. Buang je jauh jauh kalau tak, syaitan suka lah nak menghasut kita untuk dekat dengan maksiat. Lagipun pandangan pertama tak salah, tapi dah masuk 2 3 4 5 6 7 kali dan seterusnya tu dah kira salah!!!!! Jangan dok gatal nak pandang, main mata ha nak kena sebat ke? Hahaha. Ok conclusion dia sebenarnya, aku nak cakap yang aku nak belajar rajin rajin. Tu je kekeke punya panjang lebar kalah karangan bm dulu. 

Ps; ada kawan aku teringin nak ada orang minat/stalker and etc, apa aku boleh cakap is toksah lah sebab benda semua ni merimaskan dan buat kita tak selesa. Sangat tak selesa. Unless kalau kau suka attention from the boys tu aku tak boleh cakap apa lah kan. So thats it! Study hard, good luck and may Allah ease everything 💪💪💪

선배님들; seon-bae-nim-deul (seniors)

Comments